Friday, October 7, 2011

thank u NISA

assalamualaikum readers terchenta...
lame btl x buat entry baru kan..maklumlah..dija bkn fulltime blogger...wat suke2 je..hehe..
hari ni sedang asyik godeh2 fb..tetiba nmpak post from cik nisa yg comel lote tu..confirm korg knl kan...sape lg kalau bukan cik nisamenaip http://nisamenaip.blogspot.com/ kite...suke sgt bace blog die...sempoi je..hehe...
die post kat fan page die..untuk promote blog..bagus kan...mesra dgn para reader..i like!!! so dija pon saje la reply...skali dpt da...hehe..x sangke...sbb at first x prasan dija org ke berapa reply...

 so here i am...terlekat kat dinding blog cik nisa selame 1 mggu..haha!...

Sunday, September 11, 2011

why people should not post EVERYTHING on social website?

1. with the "update status", "check in" and other app on fb makes people easier to share where are they and what are they doing...mmg x slh untuk share..tp jgn la smpai bg taw detail..
bahaya..mane taw perompak/penyamun/pencuri terbace post korg tu..

2. people also just love to use social website as tempat untuk diorg meluahkan rasa x puas hati..marah..sedih...mmg x slh untuk meluahkan perasaan...but be careful..jgn smpai perkataan yg korg luahkan hurt other people's feeling or buat org terasa...sbb social website adalah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim...bukan untuk merenggangkan hubungan sesama manusia yg sudah sedia terjalin. hal2 dlm keluarga..ibu bapa...in laws...adik beradik...sahabat handai...x payah lah tayang untuk tatapan umum tentang keburukan diri or keluarga..

3. x kurang jugak yg jadi kan social website ni tempat untuk gadoh..ala...mesti korg sedar hal ni kan...si A gadoh dgn si B over silly things...mcm2 lah...bile dah start gadoh..habes semua bende "ter" post kat social website...adoiyai....jgn la smpai mcm tu...xkan la smpai semua hal dlm kain nak cerita in public..malu la...

4. kalau dlm social website ni of coz la org suke upload pictures kan...dija pon suke...tp biarlah pictures yg di upload to appropriate...jgn upload picture yg x ptt org lain tgk! contoh nye xxx O_o what is wrong with this people?!
picture from google


p.s think before u say of do...coz this show one's maturity...so use the technology wisely :)

Friday, August 26, 2011

HAPPY MERDEKA RAYA

Assalamualaikum readers...
fuh2..agak berabok dah blog Dija ni..hukhuk...
tp x pe..blog ni still aktif walaupun dah agak jarang update..huhu

now dah smpai pada hari Jumaat terakhir untuk Ramadan tahun ini...syukur alhamdulillah...kejap je mase berlalu..pejam celik dah nk raye dah pon...x sbr rase nye..hehe..kuih raye, baju raye...semua dah siap..bkn buat..tp beli je..hehehe...
ape warna tema baju rase family korg thn ni? as for my family..mmg x pernah ade warna tema...sental je nk pakai warna ape...haha..tp kadang2 rase jeles jgk tgk family lain pakai warna sedondon...nnt if dah ade family sendiri nak buat ikot tema lah...hehe..wah dah berangan plk...huhu...

hmm dah start merewang plk dah..huhu...back to niat pertama menulis post ini...
di kesempatan ini..Dija nk ucapkan

 Pic from http://gokuartz.blogspot.com

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR BATIN..
&
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-54...

Wednesday, August 17, 2011

# 5 Wordless Wednesday


What is Wordless Wednesday? click HERE
Jom join Fan Page Wordless Wednesday and Blog MalaysianWW

BALIK KAMPUNG!

assalamualaikum kawan2..
miss u guys so much..muax!
now dah berada di kampung...weeee seronok nye....pagi td 1st time bersahur bersama my parents untuk ramadhan tahun ni...happy sgt2...x sbr menunggur waktu berbuka pulak...hehe
skrg ni nak kne memaximizekan cuti yg masih tersisa sebelum menukar gelaran dari pengganggur "berjaye" ke usahawan selepas raye nnt..harap2 segala usaha membuah kan hasil...insyaallah...doakan Dija ye...hehe...

nak say thank u so much to En Chenta sbb sudi hantar Dija blk ke johor...kete Dija my brother pinjam coz die accident baru2 ni..so Dija tinggal kan kete Dija kat KL so that die leh gune untuk g kerja...cian En Chenta kne drive jauh2 dari KL just to send me home...sweet sgt...hehehe ..THANK U SO MUCH ABANG.. (^_^)v

Friday, August 12, 2011

Re-post

I know that this is a free country..but please people ! think before u do or say something because u might hurt other people's feelings...especially someone u love...

p/s it still not being practice by most Malaysian...why ek?susah sangat kot kan..isk3...

Thursday, August 11, 2011

# 3 Spontaneous Thursday

OMG..1st time involved in car accident..it felt like my heart is just about to drop! syukur ALHAMDULILLAH umur masih panjang...

Jom join Spontaneous Thursday Blog and Spontaneous Thursday Fan Page

Saturday, August 6, 2011

All Alone

ASSALAMUALAIKUM...

Ramadhan kali ini sgt2 menguji aku.....
pelbagai bende aku harus tempuh...Even i'm near with him...it still make me feel very much alone....dear GOD....i know that this is a test from YOU...please GOD...make me stronger to handle it all....

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan

assalamualaikum readers....
i've been so busy lately...smpai nk bkk blog pon asyik x sempat je..harap2 segala usaha diberkati oleh Allah S.W.T dan membuahkan hasil....Amin....Insyaallah....
Happy Fasting everyone!!!!!!!!
(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚♥

Thursday, July 28, 2011

Harimau Malaya kat Highway

assalamualaikum kawan2..

i'm back in KL...br smpai td...ade urusan sket..huhu..ramai igt aku nk g stadium mlm ni..tp x dpt lor...ade hal..sob2...tgk kat tv je la mlm nie..huhu...
kali ni aku travel alone je...sllu nye my twin sis akan ikot...tp not today..so 4 jam aku drive sorg2...adeh boring nye...ape lagi...nk ilang kn rase boring...aku melalak la nyanyi dlm kete sorg2...haha...bkn ade org dengar pon..lantak la nk ke laut ke hape...dah lame x karok...agak pancit sikit...haha

selain melalak dlm kete...keje aku sepanjang jln adalah melihat2 keadaan sekitar..ari ni byk betul HARIMAU MALAYA kt highway..ade yg konvoi naik kete..ade jugak yg naik moto...masing2 x ketinggalan pakai jersi squad Malaysia..ade biru..ade kuning...sampai area bukit jalil...mula jem...dah ramai start membanjiri area bukit jalil...semua x sabar2 nk mengaum malam ni...as for me..aku stuck kat umh je la..tgk HARIMAU MALAYA berentap dengan SINGA SINGAPURA kat tv...hehe
picture source : abg google

p.s : go Malaysia!!!Aummmm!!!!!!!!!!!!

Wednesday, July 27, 2011

think before u do

I know that this is a free country..but please people ! think before u do or say something because u might hurt other people's feelings...especially someone u love...

# 4 Wordless Wednesday

miss them so much!

What is Wordless Wednesday? click HERE
Jom join Fan Page Wordless Wednesday and Blog MalaysianWW

Tuesday, July 26, 2011

i have a big problem

assalamualaikum..hai kawan2..lame x update blog..huhuhu..sorry sgt2..after what happened last weekend..dija rase mcm x de mood nk update blog..hukhuk..

Houston!i have a problem!
picture from pakcik google
adeh...problem dija sgt bahaye..each and every time dija on9...confirm jari jemari dija dok clicking on9 shops...x kire la blog or even page kat fb...i dont know why..mate ni asyik nk tgk2 shawl la...baju la...kasut la...bag la...kalau tgk sahaje tu x pe jgk...ni confirm rase nak beli je...if duit dlm acc makin menebal x pe la jgk kan..ni sejak jadi penganggur berjaye ni..poket makin menipis...adeh..dah la dah nk dekat raye ni kan..mate plk pntg tgk perkataan promotion...hukhuk..i think i should get a therapy la...to solve my problem...owh dear~~~~

Sunday, July 24, 2011

what a sad weekend

assalamualaikum readers...
this is a sad weekend for me...
last Friday i lost my uncle due to cancer...
and today i lost my dear friend due to a terrible accident...treler rempuh belakang treler..maybe korg ade terbace kat paper or tengok berita ari nie...

al fatihah buat arwah pak long jap....
takziah buat keluarga b.ravi......

p.s: jodoh pertemuan dan ajal maut semua adalah urusan Allah...kite hanya perlu sentiasa bersedia......

Thursday, July 21, 2011

Wednesday, July 20, 2011

500 Follower

assalamualaikum..syukur alhamdulillah sbb blog Dija dah ade 503 follower...
sayang korg sgt2...sbb sudi follow blog kuat merapu nie..haha...



so dija nk perkenal kan my lucky follower yg ke 500 iaitu AIN SHAKIRAH tuan empunya blog bertajuk PARIPARISAKIRASTORY....Ain is 20 years old engineering student from Terengganu...blog die byk pictures...yela..ade DSLR..mesti la blog byk pictures kan..hehe...so ape lg..jom ramai2 serang blog Ain...
suke tgk pic nie...nice view kt blkg..hehe
p/s sorry ain..dija curik picture ain..hehehe

# 3 Wordless Wednesday


What is Wordless Wednesday? click HERE
Jom join Fan Page Wordless Wednesday and Blog MalaysianWW

Tuesday, July 19, 2011

penatnyeeeeee~~~

as salam....i just got back from kl...gerak kol 1 smpi umh kol 4.30 ptg...penat nyeeee....esk kite story mory yeee....mse kt kl asek x sempt jeeee..huhu...mlm ni nk rest dlu...daaaaaaa (^_^)v

Saturday, July 16, 2011

Inspirational Quotes



"...ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country."

-JOHN F. KENNEDY (January 20, 1961)-


http://www.famousquotes.me.uk/speeches/John_F_Kennedy/5.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Inaugural_address_of_John_F._Kennedy

Quoted by
"...tanya diri kau ape bakti kau pada negara..jangan tanye negara berbakti pada diri kau..."
-PAKCIK SOGO ( July 10, 2011)

http://mizzdija.blogspot.com/2011/07/seorang-musafir-berilmu.html